راز حفظ زیبایی موها

راز حفظ زیبایی موها

یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر بانوان و اقایان با آن مواجه هستند، ریزش مو است. ریزش مو به دلایل مختلفی پدید می­‌آید. یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگه داری سلامت موی خود و رسیدگی به آن است. اهمیت مو در زیبایی افراد و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس در خانم ها و اقایان بر کسی پوشیده نیست.

راز حفظ زیبایی موها
راز حفظ زیبایی موها

روش های مختلفی جهت حفظ زیبایی مو وجود دارد که در موارد پایین بررسی می‌شود:

1. جلوگیری از برخورد گرما به مو

تا حد امکان از برخورد گرما به مو جلوگیری کنید. هنگام خارج شدن از حمام به جای خشک کردن موی سر با سشوار اجازه دهید که موهای شما بصورت طبیعی خشک شوند. تماس گرما منجر به ضعیف شدن پیاز موی سر می شود.

راز حفظ زیبایی موها
راز حفظ زیبایی

2. اسید چرب دریافت کنید.

روزانه یک یا سه بار، ۲۵۰ میلی گرم روغن گشنیز یا روغن دانه کتان مصرف کنید. این مواد حاوی اسید چربی امگا ۳ هستند که نقش بسزایی در حفظ سلامتی و رطوبت مو دارد.

3. مرکبات مصرف کنید.

برای داشتن موی نرم و درخشان، قبل از رفتن به زیر نور خورشید، مقداری آب لیمو روی موهای خود بمالید. یا از شامپوهای حاوی مرکبات استفاده کنید. مرکبات بدون آسیب رساندن به موهای شما مقداری رطوبت به آن اضافه می کند.

4. میزان ریزش موی خود را پس از هر حمام بررسی کنید.

میزان طبیعی ریزش مو برای هر شخص ۵۰ الی ۲۰۰ شاخه مو است. بنابرین پس از هر بار شانه زدن باید میزان کمی از موهای خود را از دست داده باشید. اما اگر میزان ریزش مو در شما از میزان طبیعی آن فراتر رفت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

5. استفاده از ماسک های خانگی

ترکیبی از آووکادو و تخم مرغ را ترکیب کرده و سپس آن را با خمیر مربوط مخلوط کنید. آووکادو منبع غنی از ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است که به حفظ موهای شما کمک می کند. به مدت ۲۰ دقیقه ماسک را روی موی خود قرار دهید. سپس چندین بار آن را شستشو دهید. این کار را برای موهای آسیب دیده هر هفته یک بار و برای موهای سالم ماهی یکبار انجام دهید.

6. مقداری از موهای خود را بصورت منظم کوتاه کنید.

منظم کوتاه کردن موها با حذف موخوره های موجود در انتهای ساق مو به رشد کردن آن کمک می کند.

راز حفظ زیبایی
راز حفظ زیبایی

 7. از روغن های گیاهی استفاده کنید.

از روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون برای موهای خود استفاده کنید. این روغن ها اکسیر شگفت انگیزی برای مو هستند. اگر موهای شما ضخیم است حتما از روغن نارگیل استفاده کنید و از نتایج آن لذت ببرید. روغن گیاهی را به طور کامل روی موی خود مالش دهید تا کل موهای شما را پوشش دهد. سپس به مدت نیم ساعت با حوله گرم آن را بپوشایند. در نهایت به صورت معمول موهای خود را شستشو دهید.

8. به موی خود عطر بزنید.

قبل از استفاده از ژل موی سر، عطر مورد علاقه ی خود را با آن ترکیب کنید. در اینصورت موی شما علاوه بر ظاهر زیبا بوی بسیار مطلوبی نیز خواهند داشت.

9. درمان عفونت روی سر

ریزش مو ممکن است به علت وجود داشتن عفوت روی سر باشد که در نهایت منجر به طاس شدن سر در همان بخش می شود. پزشک به شما در جهت یافتن علت ریزش مو کمک کرده و درمان مناسبی برای شما انتخاب میکند.

 10. تغذیه ی مناسب

یا یکی دیگر از علت های ریزش مو تغذیه ی نامناسب است که در این مورد هم پزشک به شما در جهت یافتن درمان مناسب نسبت به مشکلتان برای شما انتخاب می کند.

لطفا صفحه اینستاگرام دکتر مسعود سمیعی را دنبال نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.