کرکی

لیزر موهای کرکی و بور

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد از آن ناراضی هستند موهای نازک و پرز مانندی هستند که در نواحی مختلف بدن مانند کمر، شکم، صورت و دیگر نواحی رشد کرده است. از بین بردن آن ها اغلب سخت است؛ دلیل این سختی این است که ممکن است از طرفی این موهای کرکی به دلایل ژنتیکی و یا هورمونی دائما رشد کنند و از طرف دیگر انواع روش هایی که می توانند مو های زائد بدن را ازبین ببرند معمولا تاثیر چندانی روی موهای کرکی و نازک ندارد.

کرکی
کرکی

یکی از جدیدترین لیزر های رفع مو های زائد الکساندرایت بایوس است که به طور اختصاصی برای رفع موهای زائد پوست های تیره و برنزه کاربرد دارد؛ البته این اشعه برای تمامی شش تیپ پوست موجود قابل استفاده است. این اشعه ها با قدرت نفوذ بالای که دارند می توانند بدون آسیب زدن به سلول های ساختاری پوست وارد فولیکول مو شده و آن را از بین ببرد. دارای 2 طول موج اندیاگ و الکس هست:

Nd YAG دارای طول موج های بسیار بلند با انرژی کمتر است که مناسب برای پوست های تیره و از بین بردن موهای کرکی و نازک بهترین انتخاب است؛ چراکه با قدرت نفوذ زیاد به راحتی روی فولیکول های کوچک مو های نازک تاثیر گذاشته و باعث ضعف ریشه و در نتیجه از بین بردن آن ها می شود.

Alex دارای طول کوتاه با انرژی و قدرت زیاد است و به همین دلیل برای اغلب پوست ها و موها با رنگ های مختلف مناسب است.

داوطلبین لیزر مو کرکی
داوطلبین لیزر مو

به طور کلی برای استفاده از هر گونه لیزر محدودیت هایی وجود دارد؛ افراد باردار، افراد با مشکلات عصبی، افراد با بیماری های عفونی و کسانی که باید مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند کاندیداهای مناسبی برای انجام لیزر نیستند.

با این وجود لیزر الکساندرایت بایوس برای انواع پوست مناسب بوده و افراد با هر رنگ پوست و هر رنگ مویی می توانند به منظور از بین بردن موهای زائد کرکی و نازک خود از آن استفاده کنند.

احساس درد به آستانه درد بیمار بستگی دارد و در صورتی که تحمل درد برای بیمار سخت باشد، پزشک متخصص پیش از شروع درمان از پماد ها یا داروهای بی حسی موضعی استفاده ی کنند و بیمار حس ناراحتی چندانی نخواهد داشت.

اگر عمل لیزر زیر نظر پزشک متخصص صورت نگیرد ممکن است طول موج مناسب برای از بین بردن موهای کرکی در نواحی مختلف انتخاب نشود ممکن است از بین بردن موهای زائد کرکی نتیجه معکوس داده و ضخیم تر شوند.

لیزر موهای زائد اغلب عوارضی چندانی ندارد اما در صورتی که زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود و مراقبت های لازم صورت نگیرد ممکن است عوارضی از جمله لکه، تاول و اسکار را به دنبال داشته باشد.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای کرکی و نازک

  • پیش از لیزر توصیه می شود از انجام اپیلاسیون یا اپیلیدی خودداری کرده.
  • ناحیه مورد نظر ۲۴ ساعت قبل از جلسه درمانی با تیغ بتراشید.
  • پیش از جلسات درمانی از سولاریم یا کرم های لایه بردار خودداری کنید.
  • بعد از انجام جلسات درمانی تا ۴۸ ساعت نباید در معرض آفتاب یا هر گونه حرارت قرار بگیرید.
  • در صورت احساس درد یا سوزش از کمپرسور یخ استفاده کنید.
  • همواره از کرم ضد آفتاب با اس پی اف مناسب استفاده کنید.
  • همچین حدود ۲ تا ۳ روز پس از انجام لیزر از فعالیت های ورزشی سنگین و ماساژ خودداری کنید.
لطفا صفحه اینستاگرام دکتر مسعود سمیعی را دنبال نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.